zondag 14 oktober 2012

Nou, nog 1 recept dan...


Gister heb ik weer 12 potten ketchup afgeleverd bij Samen in de Keuken in de Alkmaarse Hekelstraat. Ze hadden de eerste levering potjes bijna helemaal verkocht tijdens de Shopping Night, anderhalve week geleden. Geserveerd met aardappeltjes uit de oven konden weinig mensen nee zeggen tegen mijn ketchup. En dat is heel fijn om te horen.
Ikzelf smeer het graag op mijn broodje roomkaas tijdens de lunch. En op mijn zelfgemaakte hamburgers vind ik het ook bijzonder fijn smaken.
Gister had ik ook een familie etentje en heb toen een recept van Yvette van Boven gemaakt. Hartige keek…. Nou is dit niet een plek om recepten de delen, maar mensen op de hoogte te houden van mijn ketchup avonturen. Echter, deze is zo goed, die kan ik jullie niet onthouden. Bovendien denk ik dat ‘ie ook bijzonder goed combineert met BTNW!

Men  neme:

225 g zelfrijzend bakmeel
1 dl olijfolie
1 dl witte wijn
150 g feta, in blokjes
100 groene en zwarte olijven zonder pit
3 eieren
100 gr geraspte Parmezaanse kaas
peper om op smaak te brengen

Klop het bakmeel, de olijfolie, de witte wijn, de eieren en de Parmezaanse kaas tot een beslag. Spatel dan de feta en de olijven erdoor en stort in een bakblik.
Ikzelf had er ook nog tijm doorheen gedaan. Het is een recept dat zich makkelijk laat aanpassen denk ik. Al naar gelang waar je zin in hebt.
Daarna bak je het 45 minuten in een (voorverwarmde) oven op 160 graden.
Wij hebben hem lauw-warm gegeten bij de borrel. Heel erg lekker!

Voor de gastvrouw had ik wel een potje BTNW meegenomen, maar ik denk dat ze die in alle stilte eerst zelf wilde proberen :-) . Smakelijk Linda!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten